reklama

100 dní pre Mariána Kotlebu

Musím sklamať všetkých, ktorí od tohto blogu očakávajú nenávistné odsúdenie „extrémizmu" hneď v úvode. Tak veľmi si ctím slobodu, že nemôžem pristúpiť na túto falošnú hru dvojitého metra, krivých zrkadiel a účelovej, často populistickej deformácie pojmov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (52)
Voltaire: "Nesúhlasím s tým, čo hovoríte, ale až do smrti budem brániť Vaše právo hovoriť o tom"
Voltaire: "Nesúhlasím s tým, čo hovoríte, ale až do smrti budem brániť Vaše právo hovoriť o tom" 

Voľby do orgánov samosprávnych krajov ma, priznám sa, doteraz veľmi nezaujímali. Prekvapil ma však úspech Mariána Kotlebu, o ktorom som naposledy počul, keď som ešte bol na Slovensku v súvislosti s nejakými pochodmi s fakľami v uniformách. Bolo mi to naozaj smiešne, pripadal by som si medzi týmito chlapcami ako na stretnutí kominárov so šťastným gombíkom.

Aj do New Yorku prišli správy o prekvapivom postupe Kotlebu do druhého kola volieb do VÚC. Niektorí krajania to podporovali, niektorí nie. Ja sám som sa snažil byť v tejto otázke objektívny - na jednej strane som vnímal Kotlebu ako zvláštny, nie presne identifikovateľný prvok v politike - na druhej strane mi imponoval zdvihnutý prst, ktorý sa objavil nad politikmi, ktorí si hrejú zadky na tých istých miestach, bez toho, aby zašli do Malaciek, Žiaru nad Hronom, Spišskej Novej Vsi, či Brezna a strávili skutočne celú noc v susedstve asociálov po udelení štedrých sociálnych dávok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mediálna antikampaň voči Kotlebovi a spojenie politických elít a ich priklonenie sa ku pôvodnému županovi, Vladimírovi Maňkovi viac uškodilo, ako pomohlo. Presne to potrebovali nahnevaní (zväčša) nevoliči počuť: „My, stará garda sa ideme spojiť proti rebélii občanov". A občianska rebélia naoplátku rozpútala nevídané peklo.

Naozaj som strašne nechcel písať blogy o politike. Nevyznám sa v nej už s takým prehľadom, ako tomu bolo, keď som žil doma. S odstupom času a vzdialenosťou priznávam, že nesledujem veci do detailov, no to že vidím obaly, celky, výsledky, považujem za výhodu odstupu. A rovnako nerád by som svojim blogom akýmkoľvek spôsobom podporoval extrémizmus, ak by mal byť naozaj prítomný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale nedá mi to - bol Marián Kotleba legitímne zvolený vo všeobecných, rovných, priamych voľbách s tajným hlasovaním, ako to ukladá Ústava SR? Ako si niektorí politici môžu dovoliť povedať, že je toto prehra demokracie? Je to jedine ich prehra a reakcia na ignoráciu problémov, ktoré na Slovensku dosahujú obludné rozmery.

Nech radšej rešpektujú demokratické voľby a vyvodia dôsledky vo vlastných radoch. A tak, ako v civilizovanom svete požadujú politici 100 dní, aby začali pracovať, nevidím dôvod, prečo by ich nemal dostať aj Marián Kotleba. Nech ich využije ako najlepšie vie. Som fakt normálne zdravo, bez irónie, sympatií alebo posmechu, úplne neutrálne zvedavý. A po ich uplynutí budem prvý, kto sa ho začne pýtať, aké pripravil riešenia a ako chce zlepšiť životnú úroveň občanov v Banskobystrickom kraji.

Róbert Mikla

Róbert Mikla

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hudobník, spevák, textár, básnik, moderátor ..... zveromil, ľudomil, recesista,srandičkár ..... momentálne žijúci v meste New York Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu